REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq
  

Kali pertama thn ni kaki aku jejak d Kuala Lumpur ! ibu Kota y mengandungi 1001 kisah suka duka pjalanan hidup aku ! 

      






Putrajaya ,.... 
menarik sgt waktu mlm ! kecantikan lampu2 y berwarna warni ,.... 
ketenangan hati berada d sini !
Menjadi tetamu d rumah ALLAH d sini.... Masjid y sgt moden bg aku ! penuh keselesaan ! dgn tiupan angin berbuih kabus ,... sungguh selesa ! 
aku x lepaskn peluang ikut mdengar ceramah  ...
hati ini minta d isi ... 
bak kata ustaz muda lepasan Uni Al-Azhar mlm td,.... hidayah ALLAH SWT adalah nikmat y paling besar ! d berikanNya pd mereka2 y diingini dan x siapa boleh mhalangny.... dan kita hendaklah berusaha ke arahNya..... 
ALLAH MAHA BESAR !!! 
Semoga aku sentiasa d kalangan org2 y dlm pemeliharaan-Nya hingga ke akhir nafas aku ...
ALLAH MAHA BESAR !!!





Aku bersyukur pd Mu Ya ALLAH ,... kerana Mu aku d sini ! kerana Mu aku akan kembali ! aku x kan pernah melupakan Mu Ya ALLAH ! Aku akan sentiasa mengikuti segala suruhan Mu dan meninggalkan segala larangan Mu.... 
Ya ALLAH Ya Tuhan Ku... Bantulah aku ! Jgnlah biarkan aku jauh dari Mu ...Dekatkanlah aku pd Mu....
Jgn Biarkan aku sendirian Ya ALLAH ! 
Sesungguhny hany rahmat dan ptolongan Mu y aku harapkan....

Terima kasih Ya ALLAH krn izinkan aku berada d sini hari ni ,..
ALLAH MAHA BESAR ! ! !


No comments:

Post a Comment