REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq

hati adalah lautan ....

Ya ALLAH…

Aku Mohon utk seseorg ......................,
yang akan menjadi bahagian dari hidupku..


Seorang yang sungguh mencintai-MU lebih dari segala sesuatu... Seorang perempuan yang akan meletakkan aku pd kedudukan kedua di hatinya selepas Engkau Ya Allah ...

Seorang perempuan yg hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk - MU .. Yang paling penting adalah satu hati yang sungguh mencintai ENGKAU Ya Allah .....

Dia mengetahui bagi siapa dan untuk apa dia hidup , sehingga hidupnya tidaklah sia-sia... Seseorang yang memiliki hati yang bijak bukan hanya otak yang cerdas . Seorang perempuan yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormati aku. Seorang perempuan yang tidak hanya memujaku tetapi dapat juga menasihati ketika aku tersalah . Seorang yang mencintaiku bukan karena fizikalku tetapi kerana hatiku . Seorang perempuan yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktu dan situasi... selama hidup aku ... 

Aku tidak meminta seorang yang sempurna , krn aku pun tidak sempurna . aku meminta seorang yang tidak sempurna , sehingga aku dpt membuatnya menjadi sempurna dimata - MU , dan aku juga seperti itu . Seorang perempuan yang memerlukan sokongan aku sbg peneguhnya . Seseorang yang memerlukan doa aku untuk kehidupannya..


Seseorang yg memerlukan senyuman aku untuk mengatasi kesedihannya... Seseorang yang memerlukan diri aku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna !

Dan aku minta : Buatlah aku menjadi seorang laki-laki yang dapat membuat perempuan itu bangga...bangga dgn kehadiran aku .

Berikan aku satu hati yang sungguh2 mencintai - MU , sehingga aku dapat mencintainya dengan beserta cinta - MU , bukan mencintainya dengan sekadar hati aku......

Berilah aku Ya Allah “ tangan - MU ” sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya . Berikanlah aku “ mata - MU ”  sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya dan bukan hal buruk pdnya.....

Berikan aku “ mulut - MU ” yg penuh dengan kata-kata kebijaksanaan - MU dan pemberi semangat , sehingga aku dpt mendukungnya setiap hari dgn kata2 semangat Mu ....

Dan apabila akhirnya kami bertemu , aku berharap kami berdua dapat mengatakaan “ betapa besarnya ALLAH ! ! kerana ENGKAU telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidup aku menjadi sempurna.... ” .

Seseorang yg tercipta dari tulang rusukku…. Di belahan bumi manapun berada ... Bagiku engkau bunga , tak mampu aku samakan dgn bunga2 yg lain... kau yg terbaik utk aku .

Jangan pernah biarkan aku menatapmu penuh , kerana ia hanya akan membuatkan aku mengingati mu . Bererti memenuhkan kepalaku....

Ya ALLAH !
Aku sedar ! dan aku tahu bahawa ENGKAU menginginkan kami bertemu pada waktu yg tepat dan ENGKAU membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Engkau tentukan... Hanya Engkau Yg Maha Berkuasa ! Yang Maha Memiliki ..
Allah Maha Besar ... ! Allah Maha Besar ! 

Aamiin ya Robb ....

No comments:

Post a Comment