REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq
Mujahidahku , apa khabar hari ini?
Semoga saat ini engkau dlm keadaan baik !
Penat aku… Penatmu sharian semoga tetap di jalan-Nya ,
Semoga , mendung ini dapat kau nikmati juga ,
Supaya kau akan merasa sejuk setelah seharian bercampur debu..

Mujahidahku…
Semoga saat ini DIA menjaga hati, pendengaran, jasad dan jiwamu!
Menjaga semuanya , untukku…
Pun aku, semoga DIA membantu untuk menjaga hati , penglihatan , fikiran, jiwa dan jasadku.. Menjaga semua nya , untukmu…
Karena-NYA semata.. Allah Maha Besar ! 


Mujahidahku, tahukah engkau ?
Saat ini, esok hari dan selamanya aku sentiasa berdoa untuk keselamatan mu...
Aku inginkan engkau bahagia disini dan di alam seterusnya ..

Mujahidah ku …
Saat penat fikiran dan jiwa kian mendera..
Saat ujian menjelma ,.. jgn pernah gentar ! 
Jangan pernah risau ,... berserah dan bertawakal hanya padaNya !
Sungguh … . .
Aku berharap DIA redha atas apa yg aku dan engkau lakukan...

Mujahidah ku …
Entah engkau ada dimana saat ini ,
Aku tak mampu melukis jasad mu ,
Aku tak hendak meneka tentang mu ,
Engkau adalah yg terbaik buat aku ..


Tahukah kau, mujahidah ku?
Aku mencintaimu sebelum mata ini memandang, 
Sebelum telinga ini mendengar,
Sebelum perkara-perkara jasad ini merusak semua ketulusanku berkenaan engkau ..
Aku ingin terusan menjaganya tetap begitu SEDERHANA ,
Semoga engkau lantunkan doa yang sama pada pemilik kita ,
Ketahuilah ,
Takdir ku… 
Takdir mu… 
Hanya ada dalam genggamanNYa...
Dan kita tak akan pernah tahu itu..

Mujahidah ku …
Dalam sujud-sujud panjangku, aku merayu-NYA ,
Menyelipkan sebuah doa , 
Semoga aku pantas mendampingimu ,
Entah, siapapun engkau…
Entah, dimana dirimu berada …
Namun ,.. ada hormat , rindu dan kepercayaan ,
Memberiku selaut ketulusan menanti bertemu ,
Mengenali mu Mujahidah ku ...


Mujahidah ku , 
Aku telah siap menapak jln yg kita pilih ini..
Aku harap kita istiqamah bersama selamanya ..
Hingga hanya DIA lah jua muara semua cerita ttg kita ...


Ya, Allah... tolong aku !  
Tolong beritahu si dia aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa ..
Tolong beritahu si dia, mintalah pd Mu Ya Allah, bkn pd manusia !

Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya..


Allah Maha Besar ~ ! Allah Maha Besar ~ ! Allah Maha Besar ~ ! ! 

No comments:

Post a Comment