REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq

apa kah ..

Apa nak jadi... . . ?

Tkdg perlakuan di alam nyata ini bagai mimpi yg kita x pernah terfikir utk lakukan ... perbuatan yg bukan atas kehendak kita , namun dpengaruhi oleh nafsu .. nafsu + syaitan yg sentiasa berusaha utk menyesatkan anak adam ! Allah Maha Besar ... ini dugaan hidup ? kita boleh menepis , melawan segala apa yg datang ... namun kekuatan yg perlu ! kekuatan dalaman yg ada dlm diri ! iktikad yg satu ... dgn tidak sekali2 melupakan Allah swt ! Hanya dia yg dpt membantu .... . . ya ! tkdg aku lupa , ... namun hari ini , esok .. aku tidak akan membiarkan bukan diri aku yg memepengaruhi perbuatan dan perlakuan aku ! Segala apa yg berlaku dlm diri , ... hanyalah ujian Allah swt ,.. menduga kekuatan diri , dari sinilah kita dpt menilai di mana letaknya kita ! lemah kah ? atau kuatkah kita utk mengharungi segala apa macam dugaan yg mendatang... perbuatan baik dan jahat boleh dibezakan ! sekali tersalah , xkan kali kedua , ... seronok kah kita dgn perlakuan salah dilakukan? dgn membuat dosa pd Yg Maha Berkuasa ? atau adanya 1000 penyesalan dlm diri ? andai tiada penyesalan .. sudah pasti hati itu telah gelap, tiada cahaya yg dpt membezakan antara yg baik dan buruk ! hidup ini x lain hanyalah satu persinggahan ...  persinggahan ke tempat abadi yg dinamakan akhirat ! Allah Maha Besar ~ ! Aku bertaubat atas segala dosa yg aku lakukan Ya Allah ! Sucikanlah hati ini Ya Allah ..... Sucikanlah hati ini dari godaan nafsu ++++ dari hasutan syaitan yg sentiasa berusaha mengajak aku ke arah yg Engkau Murkai ! ! Jangan.... ! Jangan biarkan aku jauh dari Mu ... Jangan ... Jangan biarkan aku melupakan Mu ! Kurniakanlah aku nikmat iman , ... nikmat islam ! yg telah Engkau kurniakan pd mereka terdahulu .... Allah MAha Besar ! Hanya pd Mu tempat aku memohon pertolongan ..... Allah MAha Besar !!!!! 

No comments:

Post a Comment