REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq

mereka...


Bismilahirrahmanirrahim.... Alhamdulillah ! syukur ! 

Aku masih sihat seperti biasa ! Masih mampu bernafas d bumi Allah Swt.......kenal diri yg hanya seorang musafir di satu lorong yg tlalu gelap ! aku hanya mencari sedikit cahaya menerangi jalan2 aku ,... aku takut utk tsalah memilih jalan ,... aku terlalu berhati2 dlm perjalana aku ini.. iya ! smlm aku tersalah memilih jalan ! jalan ke suatu destinasi yg bukan utk aku ... hari ini , esok ... akan pasti jalan2 ini adalah yg terbaik ! Segala pengalaman , perancangan yg terbaik dan redha Allah Swt sentiasa aku beri perhatian dahulu antara yg lain .. gerak hati aku yg banyak membantu ! 

Mereka .... Aku tidak pernah memikirkan mereka d sekeliling aku ! apa kata mereka , apa tanggapan mereka thadap aku tidak penting bagi aku .. apa yg penting bg aku , adalah menjaga diri aku ! tahu tanggungjawab aku,....! tidak sekali2 melakukan segala bentuk kesalahan samada besar atau kecil , mengelak utk melakukan dosa2 besar dan kecil sedaya mampu aku ! dgn ptolongan Mu Ya Allah... Dgn bantuan Mu , dgn kekuasaan Mu perlindunga Mu Ya Allah....... 

No comments:

Post a Comment