REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq

Hanya Dia Yg Maha Berkuasa...


aku berfikir ,... tiap sesuatu yg dpandangn mata ini x lari buat aku berfikir ,.. mengaitkan hubungn dgn Tuhan ! aku keluar... melihat gelagat manusia ! melihat keagungan ciptaan tuhan... Melihat mereka d atas pentas konsert d dataran ipoh td membuatkan aku sedikit kecewa,... Bismillahirrahmanirrahim .. satu kalimah yg sgt suci .. Dgn Nama Allah Yg Maha Pemurah Lg Maha Mengasihani ... di awal tiap perbuatan , disunatkan menyebutnya... tanda mengigati Allah swt. Namun , dgn konsert yg menyajikan persembahan yg melekakan , perempuan seksi yg tidak menutup aurat.. konsert yg sudah tentu menimbulkan maksiat thdp Allah swt... kalimah suci ini masih dgunakan sbg pembuka bicara... adakah mereka itu benar2 faham akan makna berkenaan dgn ayat ini... atau sekadar mengikut ! mereka lupa ? tidak sedar ? atau sekadar mempermainkan ayat suci ini... Wallahualam ! Allah Maha Besar !!! Manusia semakin lupa , manusia semakin alpa... hiburan leka yg jd sanjungan ! Semoga mereka diberikan hidayah dan bimbingan dari Mu Ya Allah ... Jgn biarkan aku mejadi sbhgn dari mereka ini Ya Allah ! Yg leka dan hanyut dlm dunia mereka..... Allah Maha Besar !!


 

Di antara tanda berpalingny Allah SWT dari seorang hamba adalah dgn mjadikanny sibuk dgn perkara y x bermanfaat bg diriny ... ~ Imam Hassan Al Bashri...

No comments:

Post a Comment