REDHA ALLAH YANG AKU CARI....

" Lisan adalah daratan , sdgkan hati adalah lautan . Apabila lisan rosak , manusia akan menangisinya... Namun jika hati yg rosak , maka para malaikat yg akan menangis ... ~ Sayyidina Abu Bakar Ash-Shidiq

Hari ini...






Bismillahirrahmanirrahim.... 
Alhamdulillah !
Allah Maha Besar ~ Allah Maha Besar ! Allah Maha Besar !!
Ampunkan Dosa aku ! dosa2 kedua ibu bapa aku... 
serta dosa semua kaum muslimin dan muslimat Ya Allah... ! 
Ya Allah ...
aku hany insan kerdil + hina yg sentiasa mharapkan keredhaan Mu dlm tiap pkerjaan ,
Perbuatan dan perkataan aku Ya Allah... 
Aku bsyukur krn Mu Ya Allah tidak pernah membiarkan aku keseorangan... 
Aku merasakan kehadiran Mu..
Ptolongan Mu sentiasa hampir dgn ku.... 
Engkau stiasa memperkenankn tiap permintaan , 
dan mempermudah segala kesusahan aku ! 
Hany dgn kekuasaan Mu ,
Hany dgn rahmat dan ptolongan Mu... 
Hany dgn mengigati Mu mbuatkan aku sentiasa tenang...
Benar Ya Allah ! 
Hany Engkau Yang berkuasa atas tiap2 sesuatu.. 
Segala apa yg ada d langit dan d bumi dbwh kekuasaan Mu.... 
Aku bsyukur Ya Allah ...
Diberi pluang merasai nikmat islam !
Ya Allah Tuhan Yg menguasai sekalian alam..
Jgn lah Engkau palingkan hati aku setelah Engkau berikan aku petunjuk Ya Allah !!!! 
Cukuplah hanya Engkau shja yg menjadi pemelihara aku d dunia ini dan d akhirat....
 Bentengkanlah diri aku Ya Allah !
bentengkan diri aku dari melakukan perbuatan keji ,...
dari melakukan segala jenis dosa dan kemaksiatan thdp Mu.. 
dari penindasan manusia dan jin !
dari hati2 mereka yg berniat jahat ke atas aku Ya Allah ... 
hanya dgn kekuasaan Mu ,..
hanya dgn kehendak Mu .. 
tiada apa yg dpt melemahkan aku dari mengigati Mu , 
tiada apa yg dpt menyakiti aku selain dari izin Mu Ya Allah......
Hanya Enkau Yang Maha Berkuasa... ! 
Ampunkan Dosa2 aku ! 
dosa2 kedua ibu bapa aku... 
dosa semua kaum muslimin dan muslimat Ya Allah...,
 Yg masih hidup atau yg telah meninggal dunia...




No comments:

Post a Comment